Skottland dag 5...

Dag5:
Sheepdogs at work.


Fåraherde med hundar.
Jättekul att se vilket pli han hade på hundarna.

Den här kompisen kröp under mitt ben, där jag satt och filmade.
Sedan lämnade han inte min sida föränn han skulle arbeta.
Om jag slutade klappa honom så kom en tass eller en puff med nosen snabbt. =)

Iverness

Kilt utställning..
Mannen till vänster är ingen vaxdocka, det är McPersson. =)

Lunch:

Haggis...
Det både såg och smakade bättre än förväntat.

Riktigt gott faktiskt. tycker vi alla (utom Ms.Hamburgare)
Vi övriga sa att det inte var hamburgare utan stekt Haggis. =)
Snabb shopingtur i Inverness stad, hittade the whiskey shop... men inget att köpa.

Loch ness

"Nessie" sov när vi var där..


Vi åkte jämte Caledonian canal till Fort William War Monement.

Hem över bergen på smala vackra vägar.
Denna väg passerar Dahlwini destilleri.

McPersson och McSteen återbesöker The millers inn.
Sedan blev det vykorts skrivning i baren till 00.30.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0